איך לבחור לבית את האינטרנט המהיר ביותר?

עד לפני עשרים שנה כאשר היינו מדברים על אינטרנט, היינו מדברים על שיחות טלפון וגלישות אשר היו נעשות על חשבון הטלפון הקווי. היום בדור משפטים כמו "תפסיק לגלוש אני מקבל חשבון טלפון מטורף" כבר לא קיימים.

בשנת 2021 אנו עדים לעשרות חברות שונות אשר מספקות שירותי אינטרנט, רובם על גבי חיבורים של סיבים אופטיים מתקדמים אשר לא ניתן למצוא ברוב מדינות המערב.

אז בעולם בו הלפטופ, הטאבלט, הקונסולה והסטרימר שולטים – איך אנו יכולים לבחור לבית את האינטרנט המהיר ביותר?

בדיקת מהירות הגלישה בבית

כיום בשונה מפעם, אנחנו כבר לא עובדים עם מכשיר אחד בבית. כל אחד מבני הבית מחזיק מכשיר, חלקם רואים נטפליקס במקביל בחדרים שונים או אפילו מן הפלאפון היד ויש את אלו שמכורים למשחקי מחשב אונליין.

אחד הדברים החשובים לפני שאנחנו מתחברים לחברה היא לבדוק מה היא התשתית אותה מציעה החברה. שימו לב, שיש מקומות בהם חברות מסוימות מספקות תשתיות מעולות ואילו בשכונות אחרות התשתיות ירודות, מה שקורה אצל חבר שלכם בבית לאו דווקא משקף את המצב אצלכם.

בדקו מה היא התחייבות למהירות גלישה מינימלית אשר ניתנת מטעם אותו ספק אינטרנט, לאחר מכן בדקו האם באותו איזור ישנה אפשרות לספק את אותה הבטחה.

האינטרנט צריך להגיע לכל מקום

יש אזורים מסוימים בבית אליהם האינטרנט מתקשה להגיע, בכל זאת אנחנו מדברים על ראוטר אשר אמור לספק אינטרנט לחלל כה גדול. חללים כמו מרפסות, ממדי"ם, קומות שונים בבית ואפילו המחסן הם מקומות אשר מועדים לפורענות ויכולים לסבול לעיתים מבעיות באינטרנט.

בדקו אם החברה אליהם אתם מתחברים נותנת לכם מענה נרחב ושלם בכל האמור לבעיות הקליטה. קיימים היום עשרות מכשירים שונים אשר משמשים להגדלת טווח (נקראים מגדילי טווח) וראוטרים נישתיים יעודיים בדיוק למקרים כאלו. אגב, אתם לא אמורים לשלם יותר רק כי יש לכם חדר ממ"ד בבית – השירותים האלה צריכים להינתן כחלק משירות!

מוניטין וניסיון

אחד הדברים החשובים כאשר אנחנו מתחברים לחברה, אין זה משנה אם מדובר בחברת כבלים או חברת תשתית אינטרנטית היא לבדוק את הניסיון והמוניטין שלה. ככל שחברה פועלת בשוק יותר זמן, כך גם הניסיון שלה והיכולת שלה להתמודד עם בעיות רחבה וגדולה הרבה יותר. כמו גם למוניטין יש חלק מאוד חשוב, בכל זאת – מוניטין נבנה בעקבות לקוחות מרוצים.

שירות לקוחות ותמיכה טכנית

לפעמים קורים מצבים פחות נעימים, זה יכול להיות חשבונית מפוצצת אשר מצריכה שירות לקוחות "כאן ועכשיו", ואילו השבתה פתאומית של האינטרנט בבית באמצע משחק או סרט. שני המצבים הם לא מצבים אידיאליים ומצריכים טיפול מהיר ומיומן.

בדקו מה הוא שירות הלקוחות ותמיכה הטכנית אותה מציבה החברה, מה הן השעות(אגב, תמיכה טכנית הוא שירות שצריך להינתן 24/7) ובאילו פלטפורמות – שיחת טלפון, צ'אט באתר, וואצאפ, שיחות זום ועוד.

בדקו האם עובדים עם סיבים אופטיים

סביר להניח ששמעתם לא פעם את המונח סיבים אופטיים, כאשר אנחנו מדברים על אינטרנט מסוג זה אנו מדברים על אינטרנט בעל מהירות של למעלה מ1000 מגה אשר מועברים דרך סיבים אופטיים בכבל תת ימי אשר מושתת על גבי הטכנולוגיות החדשות ביותר.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע