איך לבחור פטיש אוויר מתאים לעסק שלך

עבודות בניין, חפירות וגם עבודה במוסכי רכבים, כל אלו דורשות שימוש בציוד מתאים וכלי עבודה המאפשרים התנהלות נכונה בשטח וגם השגת התוצאות הרצויות. פטיש האוויר, המכונה גם "מפתח אימפקט" הוא אחד מכלי העבודה הנפוצים ביותר כיום והוא מלווה אותנו מזה שנים רבות.

מהו פטיש אוויר, איך הוא פועל ולמה הוא משמש?

כאשר מדברים על פטיש אויר מתכוונים לפטיש המופעל באמצעות לחץ מסוים של אוויר, ובעזרתו אפשר לבצע סוגים שונים של עבודות. את פטיש האוויר נמצא בעיקר במוסכי רכב, בנגריות, בבתי מלאכה וגם במפעלים ובעזרתו אפשר לפתוח וגם לסגור אומים. ניתן למצוא כיום בשוק סוגים רבים של פטישי אוויר, המותאמים לעבודות רבות. מכיוון שהוא רב עוצמה ניתן בעזרתו לבצע פעולות, שלא ניתן לבצע בדרכים אחרות, ולכן, אף על פי שפעמים רבות נמצא אותו בארגז הכלים של המשתמש הפרטי, הוא מהווה חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של בעל המקצוע הנקרא אל השטח.

ההבדל בין מכשירים נטענים לפנאומטיים

ישנם כיום כלי עבודה מסוגים רבים, חלק נטענים וחלק פנאומטיים. פטיש האוויר הוא כלי עבודה פנאומטי, כלומר כזה הפועל על אוויר דחוס, המייצר את אותו לחץ הנדרש לצורך פתיחה או סגירה של אומים. כלי עבודה פנאומטיים נחשבים לכלי העבודה נוחים מאד וגם לחזקים מאד. הם מספקים את עוצמת הכוח הנדרשת לעבודה, אותה עוצמה שלא מסוגלים לייצר מכשירים חשמליים. כוח העבודה של הכלים הפנאומטיים זמין הרבה יותר וכשנולד הצורך בביצוע תיקונים מכאניים, הם נכנסים לפעולה ומספקים את המענה הנדרש לכך. אין צורך בכבלים חשמליים והשימוש בהם פשוט וקל.

פטיש האוויר במיקוד לתעשיית הרכב

את פטישי האוויר נמצא במקומות רבים, כאמור, ובעיקר בתעשיית הרכב. מוסכי רכב רבים עושים שימוש בפטישי האוויר שכן כך בעל המקצוע מסוגל להתנהל בצורה נינוחה יותר ולהגיע לנקודות שונות ברכב ללא כל בעיה או סרבול, כפי שקורה לא אחת כשמשתמשים במכשירים המחוברים לחשמל.

סוגי פטישי אוויר

פטישי האוויר המוצעים כיום נבדלים אחד מהשני בכמה פרמטרים: איכות וגם מחיר. בעוד שיש את אלה, האיכותיים מאד, הנחשבים לאמינים וגם יעילים למשך שנים ארוכות, אפשר למצוא פטישי אוויר פשוטים ופחות איכותיים. לרוב, משתמשים ביתיים יסתפקו בפטישי אויר פשוטים יותר, אולם כשמדובר בעסק כמו מוסך רכבים החשיבות בבחירת פטיש אוויר ברמה גבוהה היא רבה. טווח המחירים גם הוא פרמטר המבדיל בין הסוגים הקיימים, ועלות פטישי האוויר נעה בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים.

החשיבות בשימוש נכון ובטוח

אין צורך במיומנות מיוחדת כדי להשתמש בפטיש האוויר, אולם בשל העוצמה הרבה שלו והאנרגיה שהוא מפיק חשוב לעבור הדרכה קצרה מקדימה ולהתנסות עליו באופן מעשי כדי ללמוד כיצד להשתמש בו כהלכה. בטיחות בעבודה איתו ובסביבה כולה היא הדרך לנצל אותו כנדרש ולהימנע מטעויות ותאונות לא רצויות. יש לוודא שסביבת העבודה נקיה מחפצים וגם מבני אדם, יש לוודא שהפטיש עצמו מחובר אל המדחס וכדאי מאד גם להקפיד על כפפות עבודה איכותיות המגנות על כפות הידיים ועל כיסוי אוזניים. חשוב מאד לעבוד בשתי ידיים כשמשתמשים בפטיש האוויר, כאשר יד אחת אחראית על הלחיצה על ההדק שלו ועל מתג ההפעלה ואילו היד השנייה אחראית על יציבות המכשיר ותמיכה בחלקו האחורי.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע