ביטוח תכולת דירה – האם כדאי?

מחזור משכנתא

בשעה טובה! כל כך חיכיתם לרגע הזה וסוף סוף עברתם לדירה החדשה שלכם . היו לכם כל כך הרבה משימות בדרך למעבר, כל כך הרבה פרוצדורות ו"טופסולוגיה "– אחת מהן, חשובה לא פחות מכל השאר : ביטוח תכולת דירה.

יש בשוק מגוון ביטוחי דירה שמוצעים. הביטוחים מבטחים לרוב במקרים של פריצה ונזקים בסגנון : שיטפונות, הצפות, שריפות , נזקים שנגרמים כתוצאה ממזג אוויר ונזקי טבע. נזקים נוספים שיכולים לקרות הם נזקי התפוצצות צינור לדוגמא. כשניגשים לעשות ביטוח דרה יש לבדוק מה בדיוק מכנסה הפוליסה וכמובן לשאוף שהיא תכיל כמה שיותר נזקים אופציונליים כדי שלאחר מכן יכללו בתביעת הפיצויים.

ודאו שאתם רוכשים את הכיסוי שאתם באמת צריכים

לא לכולם ביטוח תכולת דירה מתאים . אם הרכוש שיש לכם אינו כולל חפצים יקרי ערך , או שלחילופין הפריטים שלכם סובלים מירידת ערך כמו שקורה במכשירי חשמל וריהוט לבית – לא מן ההכרח שאתם זקוקים לביטוח דירה ותכולתו .

מהצד שני אם הרכוש האישי שלכם בהחלט כולל פריטי אספנות שאספתם במשל שנים או כל מיני חפצי אומנות שנרכשו עם השנים, או תכשיטים יקרים במיוחד – עליכם לשקול בחיוב לעשות ביטוח תכולת הדירה .

איך מתבצע הליך ביטוח תכולת דירה?

אם החלטת לעשות ביטוח תכולת דירה קרוב לוודאי שחברת הביטוח תשלח שמאי שיעריך את שווי הרכוש שלך בדירה. לאחר ההערכה חברת הביטוח תספק הצעת מחיר ראשונית המתבססת על ערך והשווי שבדקה. עוד שיקולים שנלקחים בחשבון בהערכה הם מיקום הדירה והאם היא ממוקמת באזור "גניב".

תנאים נוספים שלפיהם נקבעת הפרמיה הם:  האם בבית / בבניין יש אמצעי אבטחה ומיגונים שונים ובאיזו קומה ממוקמת הדירה.

הרחבות וסעיפים בביטוח תכולת דירה  

ביטוח התכולה הבסיסי לעיתים אינו מספיק ולפעמים צריך לעשות הרחבות בהתאם. לעיתים יש צורך לעשות הרחבה כלפי צד שלישי או אם אתם מעסיקים עוזרת בית  – כל אחלה נכללים גם הם במסגרת הרחבה בביטוח תכולת דירה .

אם יש לך עסק בבית עם קבלת קהל- גם אז יש להרחיב את הפוליסה לצד שלישי כדי לבטח אותו .

מה חשוב לדעת ולהשוות?

חשוב שלא תוטעו ותדעו מראש כי הביטוח, בחלק מהמקרים אינו מכסה את הכול. אם יש לך חפצים המוסתרים מחוץ לבית כמו  אופניים חשמליים או כלי רכב אחר שאינו יכול להיות ממוגן- סביר להניח שהוא לא יכוסה על ידי הביטוח. לרוב, הביטוח מתייחס למוצרים שניתן לעשות עליהן הערכת שווי ויש להם "מחיר שוק" כמו מכשירי חשמל , סגנונות ריהוט וכיו"ב . אם אתה מחזיק בביתך אג"ח בכספת או במגרה מוסתרת – סביר שהם לא יהיו מכוסים בביטוח אלא במסגרת הרחבה

כדי לדעת מה הביטוח שלך אמור יכלול ומה בעצם הכיסוי שתקבל , כדאי להשוות בין כל חברות הביטוח , הסוכנים הפרטיים והבנקים המציעים ביטוח דירה . ההשוואה הזו חשובה כדי למנוע ביטוח שאינך זקוק לו למעשה והפרמיה שתשלם מנופחת למידותיך ולא רלוונטית כלל.  כמו כן, ההשוואה תאפשר לכם לייצר בחינה מחדש של הביטוחים שלכם, אחת לתקופה ואולי אפילו לחסוך לכם בהוצאות ועלויות מיותרות .

מהצד השני שיקול חכם יהיה כן לעשות ביטוח דירה ולקחת את האחריות בידיים. רבים יוצאים מנקודת הנחה מוטעית שהם לא יזדקקו לביטוח כי הסיכוי שיקרה משהו- קלוש. אנחנו ממליצים כן לבחון את הנושא , להיערך מראש ולבטח בעת הצורך או את הדירה עצמה או את תכולתה- באם יש צורך לכך.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע