הדירה עברה תמ"א 38? הזדמנות פז לעצב אותה מחדש

מחזור משכנתא

אחת הפעולות הנפוצות ביותר במסגרת התחדשות עירונית היא תמא 38 בירושלים, תל אביב, באר שבע ובכל עיר שבה קיימים מבנים שעדיין לא עומדים בתקן העמידה בפני רעידות אדמה. הפרויקט מנוהל באופן שבו הבניין משתדרג משמעותית, כך שנוסף לו שטח. במקרים אחרים כמו פינוי בינוי בירושלים למשל, הבניין כולו נהרס ובמקומו בונים אחד אחר, גדול ומרווח יותר. גם אתם מריחים את זה? זוהי ההזדמנות שלה חיכיתם לתכנן ולעצב את הבית מחדש. 

תכנון הדירה מאפס

כל פרויקט תמא 38 בירושלים מאפשר לדיירים לקבל נכס מורכב ומשודרג, במקרים רבים כזה שכולל מטבח גדול יותר, חדרי שינה מרווחים, מרפסת ועוד. כל אלו מוסיפים לבני הבית איכות חיים ולכן אפשר ואפילו רצוי לתכנן מראש את מראה הדירה החדשה, כך שתהיה פונקציונלית מאוד למחייה אך בו זמנית גם תיצור אווירה וסגנון עיצובי שיתאימו לכם.

הגדרת הצרכים בבית

דרך הרשת תוכלו להתעדכן במגוון עצום של סגנונות עיצוב ולהחליט לגבי הסגנון שאתם אוהבים. יחד עם זאת, זכרו שעיצוב הוא רק החלק הסופי של התהליך, כשהשלבים הראשונים בכלל אמורים להגדיר את הרגלי החיים האישיים שלכם וגם את הצרכים. ייתכן שאתם מעוניינים בתוספת אי במטבח או בדלפק אכילה. אולי חשוב לכם שהמקלחת תהיה סמוכה למיטה ביחידת ההורים. אולי אתם גם מעדיפים להתקין את ארונות המטבח בגובה בלבד, כדי למנוע התכופפות מיותרת. 

לאחר מכן תצטרכו להחליט על גודלו של כל חדר, על החיפויים בכל חדר (פרקט, שיש, גרניט פורצלן וכדומה) וגם על תכנון המיקום של הרהיטים כמו מיטה, ארונות, ספה, טואלט ועוד. 

תכנון מוקדם מול היזם והקבלן

ככל שתבצעו תכנון מוקדם בנוגע למראה הדירה, כך יהיה לכם קל יותר לסכם את הדברים עם הקבלן. וודאו שאתם דורשים כל דבר קטן שהיעדרו מאוד משפיע על החיים בבית, למשל כמות מסוימת של שקעי חשמל, התקנת ברז במרפסת, סוג חלונות או תריסים מסוימים, שיבוץ אריחי קרמיקה במטבח או באמבטיה, עבודות גבס, תעלות מיזוג, תשתיות תקשורת ועוד. התכנון חוסך משמעותית בפרויקטים של תמא 38 בירושלים, מכיוון שלא יהיה צורך לשנות דבר מרגע שהבנייה הסתיימה. 

קבלת השראה ורעיונות לעיצוב

כל דירה שעוברת תמא או פינוי בינוי בירושלים תוכל לאפשר לדיירים להתחדש בתוספות ושינויים בעלויות נמוכות. אם קיים תקציב נוסף או אפשרות לחסוך סכום לטובת העיצוב מחדש, מומלץ בחום להשתמש בהם כדי להעניק לדירה את המראה הסופי והשלם וליצור מקום מלא איכות חיים, נוחות ורוגע. אם תרצו, ניתן להגיע לפגישת ייעוץ אצל מעצבי פנים שונים ולקבל רעיונות והשראה לסגנונות ולמראה ביתי מסוים שאולי תרצו להישען עליהם. מצד שני, אפשר גם להתרשם מעבודות שונות ברשת לגמרי לבדכם ולבחור את מה שמתאים לכם על פי ההתאמה לצרכים ולפי הטעם. 

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע