הילדים מפחדים? טיפים לחזרה לשגרה לאחר מבצע שומר החומות

לא מזמן יצאנו ממבצע שומר החומות. שומר החומות היה מבצע צבאי אשר התקיים ברצועת עזה בתאריך 10.5.21 עד 21 לאותו חודש בשעה 02:00.

במהלך המבצע שוגרו לכיוון ישראל לא פחות מ – 4,360 רקטות ומספר טילי נ"ט. המציאות הבטחונית עבורנו וגם עבור ילדינו הקטנים היא מאוד מורכבת, אז איך בכל זאת נוכל לחזור לשגרה? ריכזנו עבורכם מספר טיפים.

זה הזמן לחזור לשגרה

בסוף כל אירוע טראומתי או משבר אותו אנו עוברים בחיים תהליך החזרה לשגרה היא מלאכת מחשבת של ממש. כל אחד מאיתנו מגיב שונה לסיטואציות בחיים.

יש את אלו שיחזרו לשגרה במהירות, לעומת זאת יש את אלו שיצטרכו זמן לעכל, מישהו לדבר איתו והתהליך הוא הדרגתי הרבה יותר.

ילדים ונוער נוטים לשינוים קיצונים במצבי הרוח, כמו גם קצב החזרה לשגרה ועיכול סיטואציות אצל בני נוער וילדים הוא מורכב מעט. אז איך אנו חוזרים לשגרה?

תהיו שם בשבילם, תדברו איתם – הוספת ממד לחיים היא לרוב פעולה לא פשוטה. לעיתים ילדים ובני נוער נוטים לא לשתף יותר מדי ושומרים הכל לעצמם. נסו לדבר עם הנער שלכם אודות המבצע, על הרגשות שלו, על איך הוא מרגיש בעקבות המבצע והאם יש דברים שמטרידים אותו. שיחה כנה ומלאת בשיתוף עשויה לתרום לילד ולעזור לו לחזור לשגרה.

לא להיתקע בעבר, המשיכו קדימה – להיתקע בעבר, לדבר על המבצע גם אחרי שהוא נגמר ולא להפסיק להתעדכן בחדשות באופן כפייתי אל מול הילדים לא ממש עוזר בדרך חזרה לשגרה.(אגב, גם לכם). חזרה לשגרה, כשמה כן היא זה לעשות דברים שעשיתם לפני המבצע – לכו לים, קחו לכם יום חופש, תלכו לסרט או כל דבר חוויתי אחר שהייתם עושים לפני.

סבלנות זו שם המשחק – לא כל הילדים יחזרו לשגרה מאוד מהר, ויש את אלו שיגיבו ב"דאון רגשי" לתקופה מסוימת. אגב, זה לא מוזר וזו סיטואציה טבעית של בני אדם וילדים בפרט להתמודדות עם מצבי לחץ ומצבים אותם לא הכירו לפני. בין הדברים שאנו עלולים לראות – קושי לישון ללא הורה או בן משפחה, תלותיות להורה או לבן משפחה, קושי להישאר לבד בשעות היום. הדרך הכי טובה לגרום לכל אלו לעבור ולחזור להיות כבעבר היא פשוט להיות סבלני. כל ילד מגיב מעט אחר, תהיו אמפטים.

אופטימיות – תקופת המבצע שידרה כלפי חוץ פסימיות – טילים לכל הארץ, פיגועים שלא נגמרים ואף הסתה שהילדים שלנו רואים באפליקציות בהישג יד כמו טיקטוק. לפעמים קשה לראות את האור בקצה המנהרה מתוך כל מה שמשדרים לנו באינטרנט, בטלוויזיה ואת האזעקות שאנו חווים בחיים האמיתיים אשר יוצרים ביחד תמונה שלמה של פסימיות. למרות התקופה הקשה שהגיעה מיד אחרי תקופה קשה כמו הקורונה ואסונות רבים אשר פקדו את העולם המערבי ואת מדינתנו בשנה האחרונה עלינ לשדר אופטימיות, לא בשביל ילדינו אלא גם בשבילנו. הדרך הטובה ביותר לחזור לשגרה היא לשנות את דפוס המחשבה בראש ולעבור ל"ראש חיובי" – כל אלו יעזרו לבניית החוסן הנפשי של הילד, התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה בעתיד ויגרמו לו לחזור לשגרה.

המאמר נכתב באדיבות האתר
www.saferoom.co.il

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע