המדריך המלא לאיטום גגות כל מה שכדאי לדעת

איטום גג המדריך השלם

איטום גגות הוא תהליך של מריחת חומר איטום על הגג כדי למנוע נזילת מים לתוך הבית שלך.

הלחות המצטברת על הגגות עלולה לגרום לבעיות כמו צמיחת עובש, ריקבון עץ וקילוף צבע. זה גם גורם לריקבון יבש במסגרות העץ של הבית שלך.

איטום גגות הוא אמצעי מניעה שתוכל לנקוט כדי להרחיק את הלחות מהבית שלך.

זה גם עוזר בהגנה מפני דליפות, מה שיכול לחסוך לך כסף בתיקונים והחלפות.

איטום גגות הוא תהליך של הגנה על הגג מפני נזקי מים והארכת חיי הגג.

איטום גגות נעשה על ידי מריחת שכבה של גומי נוזלי או איטום פולימרי על פני הגג. האיטום מוחל בצורה נוזלית ולאחר מכן נרפא באור אולטרה סגול או בחום.

היתרון העיקרי של איטום גגות הוא בכך שהוא מונע חדירת מים לתוך הבית שלך דרך נזילות בגג שלך.

איטום גגות הוא תהליך של מריחת שכבת הגנה על משטח הגג. שכבה זו נדרשת הן לגגות חדשים והן לגגות ישנים. האיטום מגן על הגג מפני מזג אוויר, מים וקרני UV.

האיטום מיושם בדרכים שונות בהתאם לסוג חומר הקירוי בו נעשה שימוש. השיטות הפופולריות ביותר הן שימוש במברשת או רולר כדי ליישם אותו או ריסוס עם מרסס צבע ללא אוויר.

הכנה נכונה של הגג לפני איטום

יש כמה דברים שכדאי לעשות לפני איטום הגג.

ראשית, יש לוודא שהגג נקי. השתמש במכונת שטיפה בלחץ כדי להסיר לכלוך, פסולת או אצות. חשוב לעשות זאת מכיוון שהאיטום לא יידבק היטב למשטח אם הוא מלוכלך.

לאחר מכן, השתמשו באיטום שנוצר במיוחד עבור גגות אספלט. אלו שונים מחומרי איטום אחרים מכיוון שיש להם תוספים שעוזרים להם להיצמד טוב יותר לגג.

יש להכין את הגג כראוי לפני האיטום.

הסיבה לכך היא שתהליך האיטום עלול לגרום לגג להיות שביר, מה שיוביל בסופו של דבר לסדקים ולנזילות.

השלב הראשון בהכנת הגג שלך לאיטום הוא להסיר כל רעפים רופפים או בלויים, אזוב, חזזית או כל פסולת אחרת שאולי הצטברה על פני הגג שלך. פעולה זו תעזור להבטיח שלא ייטבעו פסולת בחומר האיטום.

חשוב להכין את הגג לפני האיטום, שכן האיטום יוכל להיצמד רק למשטח שהוכן כהלכה.

השלב הראשון בהכנת הגג הוא להסיר כל חומר רופף כמו אזוב ולכלוך. השלב השני הוא הסרת מים עומדים, שעלולים לגרום לבעיות בהדבקה של חומר האיטום. השלב השלישי הוא לנקות את הלכלוך שנותר משטח הגג בעזרת צינור בלחץ גבוה.

איטום גג חד פעמי

בעבר איטום היה תהליך קשה ויקר שלקח הרבה זמן. כיום, ישנן חברות רבות המציעות פתרונות איטום גגות חד פעמיים. פתרונות אלו חסכוניים יותר וניתן ליישם אותם במהירות על הגג.

מערכת איטום גגות חד פעמית היא פתרון זמני שניתן להשתמש בו במקרה של נזילה בגג. סוג זה של איטום עשוי בדרך כלל מיריעת גומי בודדת ומונח על הגג כאמצעי חירום. גגות חד פעמיים אינם מיועדים להחזיק מעמד לפרקי זמן ארוכים, אך הם יכולים להיות יעילים במניעת נזק נוסף למבנה שמתחתיו. הם מועילים גם כאשר נזק מים כבר התרחש ואתה צריך למנוע ממנו להחמיר.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע