המדריך למיקסר המומלץ – כך נקנה מיקסר בשנת 2020

מיקסרים מודרניים

כל חובב אפייה או קונדיטוריה, מיד יצהיר בביטחון מלא כי מיקסר (מערבל מזון) הינו מוצר חובה בכל מטבח, ובלעדיו המשימה קשה עד בלתי אפשרית.

בחנויות ישנם מגוון סוגים וגדלים של מיקסרים: ידניים וקומפקטיים שמחיריהם זול יחסית, אך פעולתם מוגבלת, ודגמים שולחניים ומאסיביים יותר, שמחיריהם גבוהים בהרבה, אך הם מציעים שלל אפשרויות של ערבול, לישה, הקצפה ועוד.

ממהרים? קבלו תקציר: 

1.    לבשלנים ואופים מזדמנים: העדיפו מיקסר ידני או משולב, שהוא זול ונוח להפעלה, אך מוגבל באפשרויותיו.

2.    לחובבי אפייה ובישול רציניים: העדיפו מיקסר שולחני. הוא אמנם יקר ומאסיבי יותר מהידני, אך גם כולל מגוון אפשרויות עבודה רחב יותר.

3.    בבואנו לרכוש מיקסר, יש לקחת בחשבון קודם כל את ההספק החשמלי, נפח הקערה (והחומר ממנו היא עשויה) ואת האביזרים הנלווים לו.

סוגי מיקסרים

כפי שצוין לעיל, ישנם שלושה סוגים עיקריים של מיקסרים: ידני, שולחני ומשולב:

מיקסר ידני

קל, קומפקטי ופשוט להפעלה, ומיועד לשימוש חופשי באחיזה. מתחברים אליו שני מוטות להקצפה, לישה או ערבול, והוא מאופיין במספר פעולות מוגבל מאד.

לאותם צרכנים האופים עוגות בכמויות קטנות או מדי פעם, ייתכן שזה הוא הכלי המתאים בדיוק עבורכם. יתרונו במחיר הזול יחסית, בהשוואה לדגמים השולחניים.

מיקסר שולחני

כלי גדול ומאסיבי יותר מהסוג הידני. וכשמו כן הוא – מיועד להצבה על שולחן או על השיש, ופועל ללא מגע ידיים. הוא יודע לערבב, להקציף וללוש, ומיועד לטיפול בכמויות מזון גדולות.

בשלנים ואופים, חובבנים ומתקדמים כאחד, המרבים לאפות או להכין בצקים, ישמחו לאמץ למטבחם כלי כזה.

מיקסר משולב

המשלב בתוכו את הדגם הידני והשולחני. המשתמש יכול לשלוף בלחיצת כפתור את המנוע מהבסיס עליו מונחת הקערה, ובכך לעשות בו שימוש ידני.

יתרונו, מעבר לפונקציונאליות בנוחות השימוש, הינו במחיר הזול ביחס לדגם השולחני, אך חסרונותיו הבולטים הם גודל קערה קטנה, ועוצמה נמוכה.

נוחות השימוש

במידה וחשקה נפשכם בדגם הידני, בדקו אם הוא קל ונוח לאחיזה ממושכת ביד.

לגבי המשקל, העסק מחמיר כשמדובר בדגמים השולחניים. הם עלולים להיות כבדים מאד (יכולים לשקול גם מעל 10 ק"ג), בעיקר אם הם עשויים מתכת ולא פלסטיק: אם לאחר השימוש בכוונתכם לאחסן את המכשיר בארון ולנייד אותו רק לטובת השימוש, אולי זאת נקודה להתייחסות. אבל, אם ביתם הקבוע מיועד להיות על השיש, הסוגיה פחות מפריעה.

כבר בעודכם בחנות, התרשמו מהמכשיר ומהידידותיות שלו אליכם. פרקו את הקערה והאביזרים, והחליטו האם אלו נוחים לשימוש, לחיבור ולפירוק. וטיפ נוסף: השתדלו עד כמה שניתן למצוא דגם שפעולתו שקטה, יחסית.

הספק חשמלי ומספר מהירויות עבודה 

נכון, מיקסרים מודרניים עשויים לקרוץ לנו ולפתות אותנו. הם מגיעים בצבעים ססגוניים ועיצוב שיכול לשדרג את המטבח בכמה רמות, אך לא כל הנוצץ זהב, ולכן חשוב לזכור שבכדי לקבוע את אופיו של המיקסר, יש לבחון תחילה את ההספק ומספר המהירויות שהוא מציע.

ככל שהספקו של המיקסר גבוה יותר, כך הוא יוכל להתמודד טוב יותר עם כמויות מזון גדולות, ותערובות או בלילות 'עיקשות' (כמו בצק, למשל). ההספק נקבע ביחידות וואט (Watt). לדגמים הידניים עוצמה נמוכה יחסית, 150 ועד 350 וואט. לדגמים שולחניים עוצמה בינונית וגבוהה: 350 ועד 1200 וואט. אם אתם מבקשים עוצמה, לכו על דגם שהספקו עובר את ה-700 וואט. אם אתם מרבים ללוש בצק, רצוי לבחור דגמים אף יותר חזקים. לשימוש ב-1 ק"ג של בצק מומלץ מיקסר עם הספק של 1000 וואט ומעלה. אגב, לעיתים נתוני ההספק מצוינים במידות כוח סוס. אז לידיעתכם: 1 כ"ס הוא שווה ערך ל-746 וואט.

רוב המיקסרים מציעים לפחות 3 מהירויות עבודה: נמוכה, בינונית וגבוהה. עם התקדמות הטכנולוגיה אנו נחשפים לדגמים שכבר כוללים 6, 8 ואפילו 12 מהירויות עבודה שונות, אך נציין שריבוי המהירויות לא ממש רלוונטי לרוב המשתמשים.

הקערה והאביזרים הנלווים

אחד המרכיבים הדומיננטיים במיקסר השולחני הוא, ללא ספק – הקערה. היא מציעה תכולה של 2 ועד 10 ליטר ויותר. בחרו את המיקסר לפי כמות המזון שאתם רוצים לעבד בקערה. כדאי לומר, כי קערה בתכולת 4 ליטר תספק בהחלט משפחה ממוצעת.

גם לחומר ממנו עשויה הקערה ישנה משמעות. קערות אלה יכולות להיות עשויות פלסטיק, זכוכית או נירוסטה. קערת הפלסטיק לא ממש מומלצת, היות והיא נוטה להישרט, וכמו כן, לצבור ריחות וכתמים. קערת הזכוכית נדירה יחסית, ובנוסף גם שבירה וכבדת משקל. ולמעשה קערת הנירוסטה היא המומלצת והפופולרית ביותר כיום. היא עמידה בפני שברים ושריטות, ואינה סופגת ריחות וכתמים.

מיקסרים משמשים עפ"י רוב להקצפת ביצים, לערבוב וללישת בצק. לכן, האביזרים שמצורפים למכשיר הם מוטות הקצפה, לישה, וערבוב. דגמים יקרים ומאובזרים עשויים לכלול תוספות כמו מטחנת בשר, קוצץ ירקות ואביזר ייעודי להכנת רצועות פסטה, אם כי ברוב המקרים, כל אביזר נוסף מלבד אלו שנמצאים בקופסה, עולה כסף, ולא מעט.

מחיר ואחריות

מחירי המיקסרים הידניים נעים בין 75 ש"ח ועד 650 שקל.

מחירי המיקסרים השולחניים נעים בין 150 ועד 5,000 ש"ח לשימושים תעשייתיים ומקצועיים יותר

האחריות הניתנת היא בדרך כלל לשנה עד שלוש שנים, ובדגמים מסוימים יותר ישנה אחריות מורחבת על המנוע. בלי קשר, תמיד חשוב לשים לב לתנאי האחריות טרם הרכישה.

ושלא יערבבו אתכם! 😉

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע