כלי העבודה המומלצים לעבודת חשמלאי

שיפוצניק או עשה זאת בעצמך?

עבודות חשמל נדרשות לצורך שדרוג תשתית החשמל בבית, בשיפוץ של מבנים ישנים, בהתקנת מערכת חדשות בבית חדש, התקנת בית חכם או בהקמת משרד או מפעל עם רשתות חשמל ותקשורת. בכל המקרים הללו ובמקרים רבים אחרים, צריכים להזמין לצורך ביצוע העבודה חשמלי מוסמך. אך חשמלאי לעולם לא יגיע בידיים ריקות, עליו להגיע מצויד בשלל כלים ומכשירים שיאפשרו לו לבצע את מלאכתו בצורה נאותה. נציג את כלי העבודה המומלצים ביותר. 

כלים חשמלים באיכות גבוהה 

לצורך שדרוג או תיקונים רציניים בתשתית החשמל, החשמלי זקוק לכלים חשמליים, לעיתים נטענים, באיכות גבוהה. כך למשל חשמלאי עשוי להשתמש במברגות, מקדחות, פטישונים. אפשר לומר בקיצור נמרץ כי את הקטגוריה הזאת ניתן לראות כסדרה של כלי עבודה מקיטה. זה המקום להדגיש כי חלק מכלים הללו מגיעים עם סט של אביזרים משלימים. על כן, מקובל לאחסן את הסטים ואת הכלים הללו בארגז כלים נוח. חשמלאים שמביאים עימם כלי עבודה רבים יכולים להיעזר בארגז כלים עם גלגלים, מה שמקל מאוד על פעולת הסחיבה. 

טסטרים מבודדים 

מברגים מן הסוג הרגיל עשויים להיות פחות טובים לשימושים מסוימים עבור חשמלאי. מה שהרבה יותר מתאים לצורך ביצוע עבודות חשמל אלה מברגים המצוידים עם שכבת בידוד. גם טסטרים נדרשים בהרבה מאוד פעולות. חשוב לציין שמרבית החשמלאים יקפידו לשאת עימם גם סט של מברגים רגילים, לא מבודדים, שיסייעו בחיבור, חיזוק או שחרור ברגים בסביבה שבה לא זורם מתח חשמלי. 

מכשירים, כלים וציוד למדידה

לצורך בדיקת תקלות או לבדיקות לאחר התקנה, נחוץ לחשמלאי ציוד בדיקה מדויק. אם טסטר ייעודי יכול לזהות האם עובר זרם או לא, לפעמים נדרשת תשובה יותר מדויקת. מכשירים וציוד מדידה מסוג רב מודד (קיימים הרבה מאוד סוגים שונים) יכולים לגלות את עוצמת הזרם, את רמת ההתנגדות, את המתח החשמלי. ציוד בדיקה ייעודי יאפשר לחשמלאי לבדוק האם הדיודות תקינות, הטרנזיסטורים פועלים, האם המעגל החשמלי סגור, האם ישנה המשכיות של הזרם ועוד. אם אתם בוחרים רב מודד, כדאי לבדוק מראש את מאפייני המכשיר. לרוב, מקובל כיום לרכוש מכשיר מסוג זה, עם צג דיגיטלי לעבודה נוחה במיוחד. מכשיר חשוב נוסף שכדאי להחזיק בארגז הכלים נקרא גלאי מתח. למרות שהוא מכשיר מאוד פשוט, הוא גם נוח לתפעול ומסייע במגוון רחב של מצבים. 

מד לייזר וגלאי חוטים 

חשמלאי שעוסק בהתקנות ובניית תשתיות, מפיק תועלת רבה ממכשיר שנקרא מד לייזר. מכשיר כזה מסייע במדידות מהירות, כך שלא צריך להשתמש במטר. כך נוח מאוד לדעת איזה אורך של כבלים צריך להניח וכן לזהות מרחקים בין נקודות חשמל, מרחק לארון החשמל וכדומה. כלי נוסף, שנדרש כאשר מתקנים או מחדשים תשתית קיימת נקרא גלאי חוטים. גלאי חוטי חשמל יכול לאפשר זיהוי של מעגלים חשמלים, לצורך טיפול. לאחר זיהוי, ניתן לבצע קידוח מדויק ולהשלים את העבודה ללא פעולה מיותרת. במקרים שצריך לזהות מתכות יותר לעומק, ניתן להשתמש במכשירים רגישים יותר, כגלאי מתכות. 

עוד כלים מומלצים שחשמלאים חייבים בהישג יד 

ישנם עוד כלים מומלצים, שחשמלאים מקצועיים צריכים בהישג יד (בארג הכלים או בניידת השירות). לדוגמא, כלים שמבצעים חיתוך של חוטים, חושפי חוטים ופלאיירים עם כושר בידוד. מטר ידני מסייע לבדיקת מרחק זריזה וכן נדרשים מכשירים שיכולים לנקב חומרים, לחיתוך קירות גבס, לחירוץ, חיתוך. מכשירי מדידה שנדרשים לחלק מהחשמלאים מסייעים בבדיקת הארקה וכן שימושיים גם מחברים שונים וכמובן גם סולם עץ יציב.  

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע