משפצים דירה? מחליפים צנרת!

אם אתם משפצים את הדירה שלכם, או עוברים לדירה חדשה – זה בדיוק הזמן לשקול להחליף את הצנרת שלכם. כתבנו לכם כאן את כל הסיבות מדוע כדאי להחליף את צנרת הבית דווקא בזמן מעבר דירה (עם כל הבלאגן הנלווה לכך)  או שיפוץ דירה.

הבעיה – נוטים לשכוח מהצנרת בבית

קיימת נטייה לשכוח מהצנרת בבית עקב העובדה שהיא נמצאת מתחת לריצוף, אך חשוב מאוד להבין שצנרת הבית זוהי אחרת המערכות המורכבות והחשובות ביותר בבית ויש לה השפעה רבה על אורח החיים שלנו בבית.

מתי מומלץ להחליף את הצנרת בבית?

כאשר יש פיצוץ בצנרת

פיצוץ בצנרת זהו סימן שלרוב מעיד על תקינות ובריאות הצינור. במידה וצינור מתפוצץ כמובן שהשלב הראשון שיש לעשות הוא לפנות למאתר נזילות מקצועי שיגיע לאתר את הנזילה ולתקנה בהקדם. בשלב זה היינו ממליצים לשקול להחליף את הצנרת כולה ולא לתקן נקודתית.

נכון שהיום הציוד החדשנתי מאפשר לנו לתקן את הנזילה מבלי להרים את כל הריצוף בבית, אך בעיות אלה עלולות לחזור כל בזמן הקרוב ולכן מומלץ להמנע מכך.

עברתם לדירה חדשה או קניתם לדירה להשקעה

אם רכשתם דירה חדשה – בין אם לצורך השעה או לצרכי מגורים, והדירה בת מעל 15 שנים (ולא הוחלפה הצנרת בתקופה זו) זה כבר לא בגדר המלצה אלא בגדר בקשה! במקרה זה החלפת הצנרת תקנה עבורכם שקט לשנים הקרובות.

מעבר לעובדה שייתכן שיהיה פיצוץ בצנרת המים – מה שיפגע מאוד באיכות החיים שלכם לאורך תקופת הפיצוץ, חשוב להבין כי איכות המים בצנרת ישנה עלול להיפגע.

שיפוץ הבית

אם אתם נמצאים בתהליך של שיפוץ הבית – בין אם מדובר בשיפוץ הכולל הרמת ריצוף או לא, מומלץ לכם בחום להשקיע עוד כמה אלפי שקלים ולבצע את החלפת הצנרת. חשוב להבין שהנוחות עבורכם כבר במהלך השיפוץ תהיה הרבה יותר עדיפה מאשר החלפה שלא בתקופת השיפוץ.

סוגי צנרות

ישנם מספר סוגי צנרות:

צנרת SP

הפופולרית והמוכרת יותר. זוהי צנרת העשוייה פלסטיק בשילוב אלומיניום והיא מותקנת בצורה שבה הצינורות מחוברים אחד לשני ללא צורך במרכזייה מצד אחד. החלפה לצנרת זו מאלצת את הרמת הריצוף ולכן זו מומלץ במידה וזה נעשה תוך כדי שיפוץ או החלפת ריצוף בבית הכוללת הרמה של הריצוף.

צנרת פקסגול

צנרת הפקסגול כולת בתוכה שלושה תתי צנרות: A B וC אשר האיכותיים ביניהם הם A וC.

צנרת הפקסגול אמנם נחשבת לטכנולוגיה ישנה יחסית, ולמרות זאת יש בה כמה יתרונות ביחס לסוגי הצנרות האחרות בשוק. ראשית, טיפול בתקלות בצנרת זו דרך המרכזייה הוא פשוט (במידה וההתקנה בוצעה כראוי). היתרון המשמעותי ביותר אולי, הוא מחירה של הצנרת אשר זולה במיוחד ביחס לאלטרנטיבות.

בשורה התחתונה

אם החלטתם ללכת על ההמלצה שלנו ולבצע את החלפת הצנרת בבית, מומלץ מאוד להתייעץ עם חברה מנוסה העסקת, לומדת ומתחדשת בתחום האינסטלציה.

מאמר זה נכתב ע"י נו ליק בע"מ, חברה מובילה ומתקדמת בישראל לאיתור נזילות מים.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע