מתכננים גינת גג? 5  עקרונות שלא תרצו לשכוח

גינת גג

הקמת גינה וגינת גג בפרט דורשת תכנון ומחשבה מראש, בעיקר בגינות גג גדולות שם תכנון נכון יכול לחסוך לכם כסף.
במאמר זה פרשנו בפניכם 5 עקרונות שכדאי ושווה לחשוב עליהם מראש כשמתכננים גינת גג.

הצמחיה – חלק משמעותי בעיצוב גינת גג הינה הצמחיה, היא מחייה את הגג בצבעוניות, תורמת לנוף ולאווירה בגג. אולם תכנון שלה חשוב למדי בעיקר בשל העובדה כי לכל צמח צרכים שונים מבחינת תנאי אקלים, תאורה, צורך במים ועוד. כדאי להכיר את הצרכים של הצמחים השונים מראש לפני שמחליטים היכן ואיך לעצב את הצמחיה, כי ייתכן שתרצו למשל שצמח מסויים יוצב במקום מוצל או הפוך. מומלץ ללמוד מראש את הנושא ואף להיעזר באיש מקצוע כדי להצליח ולגדל צמחים אשר לא רק ישרו אווירה ירוקה ונעימה אלא גם תוכלו לאכול מהם במקרה של צמחי תבלין וירקות שניתן לגדל בגינת ירק.

מערכת ישיבה – בחירת בר ישיבה או פינת ישיבה לגינת הגג היא משימה לא בהכרח פשוטה כפי שנראה בתחילה.
יש לקחת בחשבון שלושה מאפיינים מרכזיים: נוחות, עמידות ועיצוב. מבחינת הנוחות, כדאי לבחור במערכת ישיבה ארגונומית המתאימה גם לישיבה ממושכת. כדאי לשים לב כי ישנה משענת נוחה התומכת בגב באופן מיטבי. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא האם ניתן לאכול מהשולחן באופן נוח, האם הוא ממוקם בגובה ובקרבה המתאימה כשיושבים על הכסאות. מבחינת עמידות צריך לזכור כי ריהוט גן נמצא בחוץ ולכן עליו להיות עמיד בתנאי לחות, גשם, חום, שמש ועוד. מבחינת עיצוב, יש להתאים את מערכת הישיבה לעיצוב החיצוני של הבית או לעיצוב של יתר הגינה. יש לשים לב לצבעים ולהתאימם.

מטבח חוץ – הרבה בעלי גינות גג רוצים להוסיף מטבח חוץ כיוון שהוא מאפשר בישול נוח והגשה מיידית בזמן אירוח. כאשר מתכננים מטבח חוץ ראשית יש לתכנן את מיקומו לפי שיקולים כגון גודל המרחב בגינה, הקרבה למטבח בבית והקרבה למתחם האירוח. לאחר קביעת מיקום המטבח יש לתכנן את המטבח עצמו והאלמנטים שיכלול – כיור, משטח עבודה, מדפים ומקומות אחסון, פריזר, מקרר, גריל גז או פחמים, טאבון ועוד.

אזורי הצללה – הקיץ בישראל חם ולרוב ישנה שמש ישירה, ובכדי ליהנות מישיבה בגינה לאורך כל חודשי השנה חשוב ליצור אזורים מוצלים, מה גם, שישנה צמחיה שעדיף לה להיות בצל. כיום ישנם פתרונות הצללה מגוונים החל מסוכך מתקפל וכלה בצמחיה מטפסת, כולל גם פתרון של שמשיה מתקפלת, הכל בהתאם לתקציב. פרגולות, למשל, יכולות להיות עשויות מעץ או מאלומיניום. כאשר מחירה של פרגולה מעץ לרוב הינו נמוך יותר מאשר פרגולה עשויה מאלומניום.
אך האחרונה אינה דורשת ניקיון ותחזוקה כלל ואילו פרגולה מעץ נדרשת לליטוש כל מספר שנים.

תאורה – גם את תאורת הגינה כדאי לתכנן מראש, כדי לשלב אותה בעיצוב הכללי וליצור את האווירה המתאימה. לעתים כחלק מהתכנון יש אפשרות לעשות שימוש בתאורה הקיימת בסביבה ולחסוך בהוצאות חשמל. כשבוחרים תאורה בראש ובראשונה יש לשים לב שמדובר בתאורה מוגנת מים, היות שמדובר באזור באזור החשוף לתנאי מזג האוויר השונים. גם רטיבות קלה עשויה לגרום לקצר ולסכנת התחשמלות.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע