ניקיון דירה לאחר שיפוץ – מה לחשוב לדעת?

שירותי חברת ניקיון

הליך שיפוץ של בית או דירה עשוי להיות לעתים הליך מורכב ומאתגר, כאשר ניקיון הדירה לאחר שיפוץ אף מורכב יותר מניקיון של דירה חדשה מן הקבלן. אחד האתגרים הגדולים בניקיון הדירה לאחר עבודות שיפוץ, הוא העובדה כי הדירה מרוהטת וכוללת ציוד, אשר מחייב עבודה עם חומרים וכלים שמחד גיסא יספקו תוצאות ניקיון למשעי, ומאידך גיסא לא יפגעו בציוד הקיים בדירה.

בתכנון השיפוץ, העלויות ולוחות הזמנים, יש לכלול גם את עבודות הניקיון ולתכנן אותן, שכן דירה לאחר שיפוץ מחייבת שעות ארוכות של ניקיון מאסיבי ומקצועי בטרם הכניסה אליה. חשוב לדעת כי עבודות שיפוץ כוללות יצירת פסולת בניה מרובה, המצריכה פינוי מקצועי. האחריות לפינוי הפסולת מוטלת על הקבלן המבצע את השיפוץ. חשוב להבטיח את הפינוי בציון מפורש בהסכם אל מול הקבלן. במרבית המקרים חברת ניקיון מן המניין לא תעסוק בפינוי פסולת בניה או ציוד משום סוג שהוא.

מנקה עצמאי/ת או חברת ניקיון?

מטלות הניקיון הארוכות והמייגעות לאחר השיפוץ מצריכות סיוע לרוב, ויש מי שמתלבט בין הזמנה של עובד/ת עצמאי/ת בתחום הניקיון לבין שכירת שירותי חברת ניקיון מקצועית – במקרה כזה ההמלצה הרווחת בקרב רבים נוטה לטובת בחירה בחברת ניקיון וזאת ממספר סיבות עיקריות:

  1. העסקה כחוק – על מנת להעסיק עובד ניקיון עצמאי על פי חוק יש לדווח על כך לביטוח הלאומי ולשלם את דמי הביטוח הלאומי עבורו. חובה זו מוטלת הן בהעסקה קבועה והן בהעסקה חד פעמית, ונועדה להבטיח את זכויותיו של העובד והגנה על בעל הבית, במקרה של חלילה תאונה.
  2. חומרי ניקוי וכלים – ניקוי הדירה לאחר עבודות בינוי ושיפוצים אינו דומה לניקוי דירה בימות שגרה, ומצריך התמודדות עם חומרי בניה, צבעים, נגישות לפתחים ואזורים מוגבלים (פתחי מזגן גבוהים, מעל ארונות מטבח וכדומה). חברת ניקיון מקצועית תדע לספק את המענה לצרכי הניקיון הייחודיים, הן באמצעות עובדים מיומנים, והן באמצעות  מכשור מתקדם וחומרי ניקוי מקצועיים ואיכותיים.
  3. שעות עבודה – עבודות ניקיון מנוהלות ומתומחרות על פי שעות, כאשר עבודת ניקוי לאחר שיפוץ המתבצעת על ידי צוות עובדים מיומן מטבע הדברים תסתיים במהירות וביעילות על פני עבודה אינטנסיבית ומעייפת עבור אדם אחד.
  4. מחויבות לביצוע העבודה – חברת ניקיון תתאם מראש את ביצוע העבודה, כאשר רצוי לתאם מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה לכל הפחות שבוע ימים מראש. חברות הניקיון מעסיקות מספר צוותים ואחראיות על הוצאת צוות לכל עבודה, כאשר המערך יכלול גיבוי לכל תקלה, בשונה מאדם פרטי שבמידה ולא יוכל להגיע ברגע האמת, יותיר אתכם עם המטאטא ביד.

כאמור, הניקיון לאחר השיפוץ מורכב ומאתגר יותר מניקיון רגיל, ומצריך ידע וכלים להתמודדות עם פגעי השיפוץ וחומרי הבניה, להם יש נטייה להיאחז במשטחים, וזאת ללא כל פגיעה במשטחים עצמם. ניקיון כזה מתבצע באמצעות תכשירים, מכשירים וכלים בניהם מכשיר קיטור המספק ניקיון וחיטוי בחום גבוה במיוחד ותחת אדים, מכשיר פוליש להברקת רצפות וללא יצירת שריטות ופגיעה, ובעיקר יד אדם מיומנת ומנוסה. עבודה מקצועית תכלול הסרת כתמי צבע מחלונות, ניקוי פנלים, ניקוי יסודי של פתחי אוורור, הברקת חרסינות, כיורים, כלים סניטריים ומשטחי פורצלן באמצעות חומרים ייחודיים ועדינים, המספקים ניקיון יסודי וברק ומשמרים את המראה והאיכות של המוצרים.

בבחירה של חברת ניקיון לניקוי הבית ו/או הדירה לאחר שיפוץ חשוב לבחור בחברה מקצועית ומנוסה, ולתאם את מועד ההגעה מוקדם ככל הניתן. ניתן לקבל המלצות מן הרשתות החברתיות על פי קבוצות מיקוד באזור המגורים, וכדאי לוודא כי לחברה רישיון עבודה כחוק וכל עובדיה מבוטחים תחת כלל התנאים הסוציאליים כנדרש.

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע