צילום קווי ביוב

סובלים מסתימות חוזרות ונשנות בביוב? מזמינים אינסטלטור אבל הבעיה חוזרת על עצמה במהירות? מה מתרחש בתור צנרת הביוב? 

צנרת הביוב נסתרת מהעין ולפעמים קשה לנו לדעת מהן הבעיות בצנרת, ולכן איננו יכולים לטפל בבעיה בצורה הנכונה. מסיבה זו אנו זקוקים לפתרון המאפשר לנו לראות מה קורה בתוך צנרת הביוב. בימינו אנו יכולים לעשות זאת באמצעות סיב אופטי המוחדר אל תוך הצנרת ומאפשר לנו לראות מהם הכשלים בצנרת. 

מתי נבצע צילום קווי ביוב?

המטרה של צילום קווי ביוב היא לזהות כשלים שונים הפוגעים בתפקוד המערכת. אלו יכולים להיות כשלים הגורמים לנזילות, בעיות רטיבות, בעיות ניקוז ובעיות באספקת המים. לדוגמה:

  • איתור נתקים בין חלקי צנרת. 
  • איתור שברים בצנרת הביוב ומערכת ניקוז. 
  • איתור סדקים בצנרת. 
  • איתור חסמים וגופים זרים אשר חדרו לצנרת (למשל שורשי עצים)
  • בדיקת תפקוד למרזבים. 

לכל תקלה ישנה צורת התמודדות אחרת. יותר מכל אנו צריכים לדעת היכן לאורך הצנרת נמצאת התקלה, כך נוכל להעניק טיפול נקודתי החוסך לנו בעלויות. טכנולוגיות הסיבים האופטיים מאפשרות לנו ליהנות מיכולות צילום בתוך הצנרת. באופן דומה לרפואה המתקדמת המחדירה סיבים אופטיים לכלי הדם על מנת לאתר בעיות, כך אנו מאתרים בעיות בצנרת. 

צילום קווי ביוב אינו פותר את הבעיה. את הבעיות צריך לפתור בשיטות הסטנדרטיות או בדרכים חדשניות ללא הרס! אך ללא צילום קווי ביוב אנו עשויים להשקיע משאבים רבים בריסוק בטון ואפילו חפירות, זאת מכיוון שאיננו יודעים היכן נמצאת הבעיה. בזכות צילום אופטי של קווי ביוב אנו יכולים לייעל את עבודות התיקון ולחסוך גם בזמן וגם בכסף. 

החיים ללא צילום קווי ביוב 

על מנת להבין את התועלת שבצילום קווי ביוב בואו נבחן את צורת ההתנהלות בטרם השימוש בסיבי צילום אופטיים. למשל יתכן שמשפחה נתקלה בהצפות ביוב והזמינה שרברב. השרברב מייד קבע כי מדובר בסתימה בצנרת והשתמש באמצעים הידועים לפתיחת סתימות. מה שהביא להקלה מסוימת בבעיה, אך לאחר מספר ימים הבעיה חזרה. השרברב חזר על אותו הפתרון ושוב הבעיה חזרה. בסופו של דבר לאחר שלא הצליח לפתור את הבעיה החל לחפור בגינה ולחשוף את צנרת הביוב. לאחר שלושה ימי עבודה גילה כי שורשים חדרו לצינור וברובו הוא חסום. כל טיפולי פתיחת הסתימה שעשו היו חסרי תועלת. יש לבצע חיתוך של השורשים ותיקון הצינור. 

אילו היה משתמש בסיבים אופטיים לצילום קווי ביוב יכל היה להבין מייד כי מדובר בחדירה של שורשים. כך כבר היו נחסכים שני ביקורים מיותרים לפתיחת הסתימה שלא הביאה שום תוצאות ולהפך אף גרמה להרס (כשחותכים שורשי עצים הם גדלים שוב חזקים יותר…). השימוש בסיבים האופטיים מאפשר לאינסטלטור למצוא את הנקודה בה חדרו השורשים, ואז שלושה ימי חפירה הופכים לשעתיים עבודה. 

המסקנה ברורה – צילום קווי ביוב מייעל את הטיפול בבעיה וחוסך בזמן ובעלויות. 

בזכות צילום קווי ביוב אנו יכולים :

  • לזהות את הגורם לבעיה. 
  • לזהות את מיקום הבעיה.
  • לדעת מהו הטיפול הנדרש. 
  • לחסוך במשאבים.
  • לחסוך בזמן. 
  • להעניק טיפול נקודתי ומדויק.
  • להימנע מנזקים מיותרים. 
  • תיקון פנים צנרת באמצעות פאץ‘

צילום קווי ביוב מקצועי

דיירים, בין אם הם גרים בבתים ישנים או בתים חדשים, צמודי קרקע או דירות מגורים, עשויים להתמודד עם בעיות שונות במערכת הביוב, מערכת הניקוז וצנרת המים. בעיות שכאלו עשויות לגרום לנזקים לתשתיות, מפגעי ריח, הצפות ושיבוש של החיים. ואם איננו מטפלים בהם באמצעים הנכונים זה הופך להיות מטרד מתמשך החוזר על עצמו שוב ושוב ללא פתרון – עולה לנו כסף, גורם לנו תסכול. 

צילום קווי כיום מאפשר לדיירים הסובלים מבעיות ביוב וצנרת ליהנות מפתרון יעיל יותר. פתרון החוסך במשאבים ומאפשר לכם לחזור במהרה לשגרת החיים שלכם. 

מומלץ להזמין צילום קווי ביוב לחץ כאן

תיקון פנים צנרת ללא הרס

בזכות היכולות של צילום קווי ביוב אנו יכולים לייעל את הטיפול בבעיות. אחת הטכנולוגיות החדישות בתחום היא תיקון פנים צנרת באמצעות פאץ‘ (טלאי). השימוש בטכנולוגיה זו מתאפשר הודות ליכולת שלנו להחדיר מצלמות קווי ביוב אל הצנרת. כאשר אנו מחדירים את המצלמה אנו יכולים לאבחן את הבעיה. במידה ואנו מזהים כי זו בעיה שניתן לתקן באמצעות פאץ‘ אנו מעניקים פתרון מהיר וזול יחסית לשיטה המסורתית, שאינו דורש הרס של קירות או עבודות חפירה. 

תיקון פנים באמצעות פאץ‘ מתבצע באמצעות החדרת שרוול פנימי אל תוך הצינור. את השרוול מנפחים בלחץ ובאמצעותו ניתן ליישם תערובת מיוחדת של חומרי איטום. חומרים אלו סותמים סדקים ומחזקים את הצינור. ההליך עצמו עד להתקשות החומר נמשך כשעתיים ולעתים חוסך 2-3 ימי עבודה והרס רב. 

תחום השרברבות נחשב תמיד לתחום עבודה פשוט שאין בו טכנולוגיות מורכבות. אך כיום בזכות השימוש בסיבים אופטיים וטכנולוגיות חדשות כל תחום השרברבות מקבל שדרוג, הופך לאפקטיבי והייטקיסטי יותר וחוסך לכם משאבים. 

צילום קווי ביוב באמצעות סיביים אופטיים 

אז כיצד עובד הצילום של קווי הביוב? התהליך מתבצע באמצעות החדרת מצלמה העובדת באמצעות סיבים אופטיים. הסיבים האופטיים המעבירים את התמונה הם סיבים דקיקים וגמישים אותם אנו מחדירים אל מערכת הצינורות. הם יכולים לעבור בכל מקום, כולל בהסתעפויות. הסיבים האופטיים משדרים לנו תמונה בזמן אמת וכך אנו יודעים מה מתרחש בתוך הצנרת, מה מפריע וגורם לבעיות. הבעיות יכולות להיות שונות ומגוונות – עצמים החוסמים את הצנרת, שורשים של עצים, הצטברות משקעים שומניים, בעיות בשיפוע, סדקים, שברים וכו. האינסטלטור רואה הכל על המסך ויודע בדיוק מה הבעיה והיכן הבעיה. 

מתמודדים עם בעיות בצנרת? זקוקים לאינסטלטור? אל תבזבזו זמן וכסף, פנו ישר לאינסטלטור הייטק העושה שימוש בסיבים אופטיים. כך תקבלו פתרון יעיל ומשתלם. 

המאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו

צוות האתר

צוות האתר

צוות חשמליקו, המומחים בעולמות הבנייה והתעשייה, כאן עבורכם, אלו שרוצים לבנות ולהכיר את עולם התעשייה הישראלי.

מי אלו חשמליקו

צוות האתר של חשמליקו מתוך פורטל הכתבות הגדול של IB2B (פורטל העסקים הקטנים) המעלים כתבות ומאמרים בנושא שיפוצים ו-DIY למען העסקים הקטנים ואלו שרוצים להיכנס לתחומי התעשייה והעשייה בישראל.

כתבות אחרונות

סרטון DIY מומלץ לשבוע